ЗНО-2015: підсумки громадського спостереження ОПОРИ

vfdfbvfdbdfb

У Запорізькому медіа-центрі відбулась прес-конференція Громадянської мережі  ОПОРА щодо специфіки цьогорічного ЗНО у Запорізькій області. Цьогорічне зовнішнє незалежне оцінювання навчальних досягнень випускників загальноосвітніх навчальних закладів мало ряд новацій та особливостей.

  1. Тестування з української мови та літератури складали усі випускники 2015 року, адже його результати зараховувалися як державна підсумкова атестація з предмету. У зв’язку з тим, що оцінювання проходило в одну сесію, значно розширилася мережа пунктів тестування, передусім за рахунок невеликих міст районного значення. Крім того, для проведення ЗНО з української мови та літератури необхідно було залучити одночасно в двічі більше персоналу, ніж у минулі роки.
  2. На ЗНО цього року зареєструвалось 12785 осіб у Запорізькій області (Українська мова та література) . За оперативними даними ДРЦОЯО явка абітурієнтів на ЗНО з української мови та літератури становить 95,9% від загальної кількості зареєстрованих, в той час як на інші предмети значно нижча:англійська мова – 89,01%, історія України – 80,6 %, математика – 80,0%.
  3. Ще однією новацією цьогорічного ЗНО стали тести різних рівнів складності – базового та поглибленого для оцінки знань з української мови та літератури, а також математики. Вони були запровадженні з метою відбору кращих абітурієнтів, які мають найвищі знання з предмету, для вступу до вищих навчальних закладів.
  4. У 2015 році вперше було застосовано новий підхід до визначення результатів зовнішнього незалежного оцінювання через встановлення порогового балу «склав/не склав».

За словами місцевого координатора освітніх програм Катерини Коротченко, в Запорізькій області спостерігалась невелика кількість порушень. Основні з них: це запізнення абітурієнтів,  знаходження сторонніх предметів, шпаргалки в туалеті, порушення правил спостереження з боку відповідальних за центр тестування та працівників центру.

За висновками спостерігачів ОПОРИ, які були присутніми під час встановлення порогових балів у регіональних центрах оцінювання якості освіти, в більшості експерти працювали об’єктивно, не намагаючись підвищити чи занизити пороговий бал.

unnamed