Землі – громадам ?

19780731_1582887461741867_4382400082944832553_o

Як виявляється частина народних депутатів безпідставно закидають органам місцевого самоврядування завдяки закону про розпорядження землею поза межами #ОТГ у бажанні “нажитись” на землях. Але це далеко від реальності. А суть полягає в тому, що більшість громад не зможуть повноцінно розвиватись без такого джерела доходів, як земля. Наприклад, Михайлівська селищна громада “володіє” 33 тисячма гектарами землі, а розпоряджатися може реально тільки трьома.

Тому для успішної імплементації реформи децентралізації влади потрібно невідкладно приймати відповідну законодавчу базу, яка насамперед дасть можливість громадам керувати землями які знаходяться поза їх межами, адже для більшості громад саме земля є джерелом формування доходів. Такої думки дійшли гості прес-конференції: Земельне питання — наступний крок у реформі децентралізації влади», що відбулася у Запорізькому-медіа центрі.

Звичайно, що “земельне питання”, не єдине, що турбує сьогодні представників місцевого самоврядування, але не потрібно втрачати той темп який був заданий ще на початку впровадження реформи децентралізації.

За словами Маргарити Трипольської, регіонального консультанта Асоціації міст України, на сьогодні продовження реформи децентралізації влади не можливе без прийняття відповідної законодавчої бази, а у депутатів залишається лише тиждень перед канікулами, щоб підтримати важливий закон, який дозволить ОТГ розпоряджатися землею поза межами населених пунктів, сам закон було проголосовано ще минулого року, але зараз він “завис” у коридорах Верховної ради й про нього не згадують. Окрім того має бути розглянутий законопроект Про службу в органах місцевого самоврядування, який вже був прийнятий, але ветований президентом України та повернутий на доопрацювання. Також потребує вирішення доля районних рад.

Дмитро Майстро, голова постійної комісії з питань місцевого самоврядування та адміністративно-територіального устрою Запорізької обласної ради, звертає увагу на ще одне невирішене питання, яке стосується виділення субвенцій, селищам міського типу, при об’єднані. Так законодавство, не передбачає виділення коштів для таких СМТ, а у Запорізькій області є 13 селищ міського типу, які не є районними центрами, люди в таких громадах побоюються, того, що відсутність субвенцій не дозволить їм розвиватися належним чином на початковому етапі.

Переконана у тому, що “земельне питання повинне бути вирішене якнайшвидше і Наталія Мусієнко, Вільнянський міський голова, за її словами люди чекають законодавчої бази, яка дозволить громадам продовжити об’єднання, а питання землі, на думку, пані Наталії, повинне було бути вирішене ще до об’єднання громад, бо це гарний стимул.

Юрій Коноваленко, Пологівський міський голова, сумнівається у тому, що Верховна рада у найближчий час прийме закони до Земельного кодексу України у частині розпорядження землею. Пологівський голова дорікає частині депутатів у тому, що вони несправедливо закидають органам місцевого самоврядування бажання нажитися:
– питання у розподілі землі на сьогодні взагалі не стоїть, вона вже давно розподілена, вже все передане в оренду і на великий термін, питання у тому, що на території кожної громади, міста, села, за межами, є десятки та сотні гектар, термін оренди яких закінчився, а держава просто не може її повернути, наприклад у Пологах, сьогодні 150 гектарів не обробляються, просто того, що вони за межами населеного пункту, така земля просто заростає бур’яном — говорить Юрій Коноваленко.

Підтримує його й Олександр Ракша, Михайлівський селищний голова. До прикладу Михайлівській селищній раді належать 33 000 гектарів землі, з 80 000, які належать всьому районові, а реально селищна громада може розпоряджатися тільки трьома.

Катерина Константинова, консультант з місцевого економічного розвитку Асоціації міст України, депутат Запорізької міської ради звернула увагу на діяльність Асоціації міст України (АМУ). Так, держаним бюджетом України на розвиток інфраструктури передбачено фінансування у розмірі 70 мільйонів гривень у 2017 році, АМУ провела велику роботу, що розширити напрямки фінансування і напрямки використання цієї субвенції. Зокрема дозволено фінансувати розробку проектної містобудівної документації, бо раніше цього не можна було робити, окрім того субвенція може використовуватись на модернізацію центрів надання адміністративних послуг, на придбання програмного забезпечення, обладнання та інше.